duminică, 22 martie 2009

cum m-am uitat la ziua de astazi

Astazi am fost foarte fericita; fara vreun motiv deosebit si pentru o mie de motive simple; de dimineata am iesit cu fetita mea la plimbare pentru ca era soare (fetita mea Yasmin are 8 luni si mai multe nu scriu pentru ca mi-ar lua o viata sa spun tot ce simt inspre/dinspre ea). Ne simteam atat de bine amandoua ca ne opreau oamenii sa ne spuna cate ceva si toti aveam aerul ca ne cunoastem de multa vreme; pe urma am cumparat lalele portocalii si o zambila albastra: acasa le-am asezat langa ghiveciul mic cu flori galbene primit de la musafirul de aseara; in felul acesta la noi in bucatarie s-a nascut un colt colorat si vesel; Yasmin m-a luat de mana ca asa a vrut ea si eu m-am topit ca o baltuta la soare. Diseara o sa vina tati si ne bucuram cand ii deschidem usa. Astazi a fost o zi foarte frumoasa.
Sa nu credeti ca nu am vazut aglomeratia, zgomotul si pe alocuri murdaria de pe strada, doamna care a iesit in usa coaforului ca sa vorbeasca la telefon desi era in mijlocul procesului de infrumusetare cu niste foite in par deloc frumoase/frumoasa, prima cersetoare care mi-a cerut bani si nu i-am dat si mi-a parut rau, a doua cersetoare care mi-a cerut bani si i-am dat desi ceva din aerul ei imi spunea ca o sa cumpere rachiu si nu paine, etc.
Demult (cred ca eram prin liceu) un prieten mi-a aratat un album cu imagini la care daca te uitai intr-un anumit fel vedeai altceva deca imaginea initiala. Mi s-a parut spectaculos sa gesesti doua lumi in aceeasi imagine. Ma gandesc ca fericirea sau nefericirea noastra reprezinta si o chestiune de alegere, de atitudine. O zi obisnuita iti poate oferi deopotriva motive de bucurie sau tristete. Vorbesc de zile obisnuite nu de cele iesite din comun in care se intampla lucruri foarte bune sau foarte rele pentru care imi lipseste intelepciunea de a le trata egal neavand pesemne perspectiva .. cosmica.
Cred ca daca ne-am gandi in fiecare zi la motivele pentru care ar trebui sa fim multumiti, daca am face in fiecare zi ceva pentru a remedia motivele de nemultumire fara a le tine agatate de noi, daca am fi recunoscatori oamenilor dragi ca ne sunt alaturi si tot asa, lucrurile bune ar incepe sa iasa in evidenta ca imaginile depre care vorbeam mai devreme.

Niciun comentariu: